Abstract | U ovome radu, kao što je i u naslovu navedeno, istražit će se glazbene supkulture u gradu Rijeci. Kao Europska prijestolnica kulture (2020. godine), Rijeka je poznata i kao grad kulturne raznolikosti, mozaičnosti kulturnih ustanova, manifestacija i festivala, a ujedno i većeg broja različitih supkultura. Kako bi se istaknuo značaj glazbe i glazbenih supkultura u gradskome prostoru Rijeke, na temelju dosadašnjih istraživanja i dostupne literature predstavit će se riječka povijest razvoja alternativne glazbene scene od nastanka do danas te pojave glazbenih supkultura i njihovih karakteristika. Kombinacijom metoda intervjua sa pripadnicima glazbenih supkultura i online ankete sa ostalim građanima pokušat će se ustanoviti gdje se određena vrsta alternativne glazbe danas izvodi, gdje se sluša te prostorne prakse njenih ljubitelja. Naglasak rada biti će na prostornim praksama, mjestima okupljanja ljubitelja određene vrste alternativne glazbe s pretpostavkom postojanja gradskih prostora koji su „rezervirani“ za ljubitelje određene vrste alternativne glazbe. Rezultati dobiveni intervjuom i anketom prikazat će se na karti te će se pokušati ustanoviti postoji li povezanost karakteristika lokacije s glazbom koja se na toj lokaciji izvodi, sluša ili čiji se ljubitelji ondje okupljaju. |
Abstract (english) | In this paper, as stated in the title, musical subcultures in the city of Rijeka will be researched. As the European Capital of Culture (in 2020), Rijeka is also known as a city of cultural diversity, a mosaic of cultural institutions, events, and festivals, and at the same time many different subcultures. To highlight the importance of music and musical subcultures in the urban area of Rijeka, based on previous researches and available literature, the history of the development of the alternative music scene in Rijeka from its origin to the present, as well as the emergence of musical subcultures and their characteristics, will be presented. By combining the methods of interview with members of musical subcultures and online survey with other citizens, an attempt will be made to establish where a certain type of alternative music is performed today, where it is listened to, and the spatial practices of its fans. The emphasis of the work will be on spatial practices, gathering places for fans of a certain type of alternative music with the assumption of the existence of city spaces that are "reserved" for fans of a certain type of alternative music. The results obtained from the interview and survey will be displayed on the map, and an attempt will be made to establish whether there is a connection between the characteristics of the location and the music that is performed, listened to, or whose fans gather there. |