Warning message

  • Objekt je uspješno spremljen, ali nije objavljen.
  • U repozitoriju postoji rad s identičnim naslovom, imenom i prezimenom autora:
    poveznica: islandora/object/pmf:10973
diplomski rad
Posljedice neonatalne hipoksije na ponašanje štakora
Detalji
NaslovPosljedice neonatalne hipoksije na ponašanje štakora
Sažetak radaPrenatalna hipoksija stanje je smanjene opskrbe fetalnih tkiva kisikom koje moţe dovesti do oštećenja organa s dugoročnim posljedicama. Kod oštećenja mozga moţe doći do mentalne retardacije, cerebralne paralize, epilepsije i poremećaja ponašanja. Zbog toga se radi velik broj istraţivanja u kojima vaţnu ulogu imaju animalni modeli, od kojih se najčešće koristi štakor. U neonatalnog štakora, stadij razvoja mozga odgovara stadiju razvoja mozga fetusa čovjeka od 23. do 34. tjedna trudnoće, kad najčešće dolazi do problema s hipoksijom. Dosadašnja istraţivanja koristila su invazivne modele hipoksije kod kojih je ponekad teško zaključiti je li neka promjena rezultat hipoksije ili samog operacijskog zahvata. Stoga je cilj ovog istraţivanja bio razviti neinvazivni model te utvrditi postoje li promjene u lokomociji, anksioznom, eksploratornom i socijalnom ponašanju te učenju u mladih štakora, izloţenih hipoksiji u normobaričnoj komori prvog postnatalnog dana. U ovom smo diplomskom radu mladunce štakora od 33. do 45. postnatalnog dana podvrgnuli bateriji testova ponašanja: otvoreno polje, ploča s rupama, T-labirint i društveni odabir. Razina lokomotornog gibanja, anksiozno i eksploratorno ponašanje nisu se razlikovali izmeĎu skupina. U odnosu na kontrolnu skupinu, skupina izloţena hipoksiji imala je značajno manji broj točnih odabira u T-labirintu, a muţjaci i produljeno vrijeme istraţivanja druge jedinke u testu društvenog odabira. Rezultati upućuju na zaključak da neonatalno izlaganje štakora hipoksiji smanjuje sposobnost prostornog učenja i povećava socijabilnost u muţjaka.
Subjectsnormobarična komora, neinvazivni model, socijalno ponašanje, prostorno učenje, T-labirint, normobaric chamber, non-invasive model, social behavior, spatial learning, T-maze, PRIRODNE ZNANOSTI

Objekt je uklonjen.


U repozitoriju postoji rad s identičnim naslovom, imenom i prezimenom autora:
poveznica: islandora/object/pmf:10973